Zadzwoń do nas! Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania - tel. 71 311 08 63

Ważne

Ważne2019-08-27T22:02:58+01:00

Pozytywne aspekty uczestnictwa w Treningu Pamięci i Koncentracji Uwagi Wojakowskich na motywację do nauki u dzieci w wieku szkolnym.

W roku akademickim 2018/2019 roku  miałam przyjemność uczestniczyć w Studiach Podyplomowych „Psychologiczne wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce” na Uniwersytecie Wrocławskim. Zwieńczeniem studiów była obrona napisanej przeze mnie pracy pt.: ” Motywacja wewnętrzna do nauki u dzieci, uczestniczących w Treningu Pamięci  i Koncentracji Uwagi metodą SPW”.  Praca miała charakter badawczy i bazowała na ankietach wypełnionych przez moich uczniów oraz ich rodziców.  Z badań wynika, że zdecydowana większość dzieci i rodziców zauważa pozytywny wpływ zajęć na motywację do nauki.

Motywacja wewnętrzna do nauki u dzieci.

Motywacja wewnętrzna potrzebuje czasu, cierpliwości, wysłuchania i wsparcia, aby rozkwitła. W budowaniu motywacji bardzo ważna jest umiejętność budowania relacji. Dobra relacja wpływa na motywację wewnętrzną. Dzięki badaniom pracy mózgu naukowcy odkryli, że wspierająca relacja z drugim człowiekiem uwalnia w mózgu duże ilości dopaminy, która działa w tzw. układzie nagród i jest nieporównywalna do żadnego innego motywatora. Wydziela się oksytocyna, zwana hormonem przywiązania, która wycisza reakcję stresową i niweluje szkodliwe działanie hormonu stresu. Dzięki temu możliwa jest efektywna nauka, blokowana przy nadmiernym stresie. Dodatkowo dzięki dobrym relacjom i kontaktom społecznym produkowane są serotonina, endorfiny oraz opiaty zwane koktajlem szczęścia. Dzięki nim mamy większą energię do działania i przypływ pozytywnych emocji, a te motywują nas do rozwoju i uczenia się.